Rasa jest tak naprawdę jedna.
Człowiek.
Nie mają oni mocy, nie jest ich wielu w tym nieprzyjaznym świecie, jednak żyją i bronią się, ile mogą przed Chorowitymi... Jaki człowiek jest, każdy wie.
Jest jednak pewna choroba, wirus, która sprawia, że ludzie się zmieniają i są żądni krwi. Tych "przemienionych" nazwano wampirami. Muszą one regularnie odżywiać się tym życiodajnym płynem, by przeżyć.
Mają wysuwane dwie pary kłów, posiadają wyjątkowo jasną, wręcz alabastrową cerę, natomiast ich tęczówki pozostają tej samej barwy, jaką miały będąc jeszcze zwykłymi śmiertelnikami - zaczerwieniają się dopiero wtedy, gdy wampir spożywa krew, a robią się czarne jak węgielki, jeśli zbyt długo się nie pożywiał. Rzecz jasna jeśli codziennie nie wypiją krwi - słabną. Wampiry mają bardzo dobrą pamięć, gdyż są nieśmiertelne - przynajmniej do czasu, gdy ktoś nie wykorzysta przeciwko nim ich słabości...
Są również utalentowane magicznie, jednak za to bardzo wrażliwe. Światło słoneczne ich pali, mają bardzo delikatną, podatną na obrażenia skórę, ostre uczulenie na srebro i zioło zwane werbeną. Dlatego też wampiry prowadzą nocny tryb życia, natomiast za dnia spotkać je można w przeróżnych kanałach pod miastami, katakumbach, ciemnych borach, ewentualnie w jakimś centrum, gdzie pełnią rolę najwyższej szychy, napastując nic nie spodziewających się śmiertelników. Mimo to, przemienieni w większości uważają wampiryzm za dar, dar największy z możliwych, dlatego też inne istoty traktują z - co najmniej - pogardą.
Aby stać się wampirem śmiertelnik musi zostać całkowicie wyssany z krwi, a następnie należy mu podać do spożycia krew wampira. Nowostworzony wampir z reguły staje się rządną krwi bestią i jeżeli w krótkim czasie nie napoi się w porządny sposób, już na zawsze staje się potworem. Takie "zdziczałe" okazy zwykle szybko zostają zabijane przez inne wampiry.
Kontakty seksualne pomiędzy wampirami nie prowadzą do zapłodnienia.
Najczęściej stworzony wampir staje się sługą tego, który go stworzył - musi okazywać mu należyty szacunek, służyć i być wdzięczny za dar, jaki otrzymał - dar nieśmiertelności.
W przemianie kluczowe znaczenie bierze również poziom wampira przemieniającego śmiertelnika - im wyższy, tym krwiopijca silniejszy i tym jego przemiana mniej bolesna.
Wampiry mogą zginąć tylko i wyłącznie poprzez odcięcie im głowy i natychmiastowe spalenie ich zwłok.
Każdy z nich ma 3 magiczne zdolności.
Wampiry dość szybko pojęły, że są zagrożone, dlatego też po czasie zaczęły tworzyć sobie sługi poprzez pojenie ich własną krwią zwykłych śmiertelników. Tak powstają Ghule, niby ludzie, niby wampiry, ale ani to, ani to. Nie mają oni magicznych zdolności, za to są silni fizycznie... pod warunkiem, że co jakiś czas dostaną swój nektar bogów, który niemal błyskawicznie uzależnia, czyniąc z ghuli zabaweczki w rękach krwiopijców. Często są równocześnie obiadkiem swoich panów lub też ich osobistymi ochroniarzami.
Jednak i ludzie próbują stworzyć własnych "ochroniarzy". I są to Sztuczne Wampiry, wytworzone przez nich genetycznie około 10 lat temu. Każdy z nich ma jedną, specyficzną zdolność, w dodatku ich współczynniki fizyczne są przyjemnie podwyższone. Niestety ma to też swoją cenę - każdy z nich ma poważnie uszkodzony jeden ze zmysłów. Stworzeni przez organizację Wschodzącego Słońca.